Ezekkel az autókkal lett Kína villanyautós nagyhatalom

Share Button

1,25 millió – ennyi plug-int és villanyautót adtak el Kínában tavaly, amivel magasan övék a legnagyobb piac a kategóriában. Ez még úgy is óriási mennyiség, hogy a 2018-as kínai villanyautó-piac legnépszerűbbjei között akad pár gnóm apróság.

Miközben Európában a szigorodó szén-dioxid-határértékek miatt a következő évtized várhatóan a fejvesztett villanyosításról szól majd, Kínában már most milliószám futnak villanyautók. Annyira mindenki előtt vannak ebben, hogy 2018-ban szűk négyszer annyi tölthető plug-in hibridet és full villanyos autót adtak el, mint a kategória második piacán, az USA-ban. Ez az 1,25 millió az ország teljes, 28 milliós újautó-piacához mérten is óriási érték. Mivel ezt a rekordot döntő részben hazai gyártók belpiacos autóival érték el, Európából alig ismert gyártók, számunkra irreleváns modelljeiről van szó. A cikkben végigmegyünk a tavalyi top10-en, amivel nagyjából képbe lehet kerülni arról, mit kell látni a számok mögött.

Az árakat is odaírtuk az autókhoz, amik a párhuzamosan piacon lévő generációk, típusváltozatok és a felszereltségi szintek miatt néhol extrém tág határok között mozognak, de támpontnak megteszik. Ezen felül Kínában is vannak különféle állami támogatások plug-inekre és villanyautókra, amik még csökkentik az árakat a helyi piacon.

10. SAIC Roewe ei6 (plug-in) – 33 ezer eladás

Ára: 200-220 ezer jüan  (8,4 millió-9,2 millió forint)

33 ezer darabos eladással lehetett felférni a listára, ami önmagában a világ legnagyobb autópiacán nem egy nagy szám, de azért tegyük mellé, hogy ez csak ötezerrel kevesebb, mint amennyivel a Nissan Leaf megnyerte a villanyos eladási meccset tavaly Európában. A kínai top10 utolsója a sanghaji SAIC személyautós márkája, a Roewe egy szedánja, az i6 plug-in változata.

9. BYD Yuan EV – 33 ezer

Ára: 80-100 ezer jüan (3,3 millió-4,2 millió forint)

Ahogy sok más kínai autógyártót, a BYD-et is egy pofátlan klónnal ismertük meg errefelé a kétezres évek elején, ma pedig már Komáromban is van egy gyáruk. Na meg egy ideje ismerhetnénk arról is, hogy a Daimlerrel közösen visz egy kimondottan elektromos autók gyártására és fejlesztésére szánt vegyesvállalatot Denza néven, vagy akár arról, hogy a vállalat a villanybiciklitől a targoncán és buszon át a kamionig mindent gyárt. Villanyos autóban ők az élmezőny, ezen a listán még négy autójuk lesz.

Forrás/bővebben: totalcar.hu