Jelentősen nőtt a CNG fogyasztás

Share Button

2014-ben Magyarországon er?teljes, 69%-os emelkedést ért el a s?rített földgáz hajtóanyagként való értékesítésében.

Az emelkedésben oroszlánrészt képviseltek a f?városi járm?flották üzembeállásai. 2014 jelent?s el?relépés volt a tiszta, alternatív közlekedés terén, els?sorban a F?városban. Forgalomba állt a BKV azóta közel 50 darabra emelkedett CNG üzem? autóbusz flottája, róják köreiket az FKF-nél üzemel? házhoz men? szelektív hulladékgy?jt? 60+3 IVECO alvázú nehézgépjárm?vei és nagysz ámban látni füstmentes CNG üzem? taxikat is. Összességében így Budapesten értékesítették tavaly a földgáz üzemanyag felét, a megel?z? évihez képest mintegy háromszor annyit.

Az üzemanyagként értékesített 5,13 millió köbméter bio- és földgáz hozzávet?legesen 2 500 t CO2 kibocsátás elkerülését eredményezte. A CNG tölt?pontok forgalma lendületes emelkedést mutat, négy év alatt több mint megnégyszerez?dött, de még így is elhanyagolható a közlekedés összes energiafelhasználásához viszonyítva. de még így is elhanyagolható a közlekedés összes energiafelhasználásához viszonyítva. Ahhoz, hogy eleget tegyünk a dekarbonizációs és k?olaj felhasználás csökkentési, valamint megújuló energia felhasználást sürget? stratégiai céloknak, még nagyon sok éven keresztül kell hasonlóan lendületes növekedést elérnünk.

Az értékesítés növekedésében természetes szerepet játszott tavaly az új tölt?pontok megjelenése, valamint a szegedi kút felújítása is. Elmondható, hogy mindkét tölt?állomásokkal rendelkez? energiaszolgáltató, az ENKSZ Els? Nemzeti Közm?szolgáltatóhoz tartozó F?GÁZ csak úgy, mint a GDF SUEZ kivette részét a beruházásokból, a szolgáltatás b?vítéséb?l. Ezzel együtt is, néhány éven belül 20-40 szeresére kell emelni hazánkban a nyilvános tölt?pontok számát ahhoz, hogy a járm?tulajdonosok számára széles körben reális lehet?séggé válhasson ez az üzemanyag. Ezt pedig egyetlen módon érhetjük el, olyan jogszabályi környezetre van szükség, amely biztosítja a költséges beruházások megtérülését azáltal, hogy a járm? tulajdonosok számára fenntartja hosszú távon kiszámíthatóan vonzó alternatívaként a gázhajtást.

Példaként érdemes szem el?tt tartani Olaszországot, ahol nem csak a nyilvános CNG kutak száma haladja meg az ezret, de 2014-ben az értékesített új autók 5,3 százaléka volt CNG üzem?, köszönhet?en a jelent?s üzemanyagköltség megtakarítás lehet?ségének. Emellett a korábbi CNG-re való átalakítás állami támogatása is nagymértékben hozzájárult a járm?vek szaporodásához, különös tekintettel arra, hogy az autógyártók még ma is nagyon sz?k modellválasztékkal várják a CNG-s változatokra fogékony vásárlókat.

B?vebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/jelentosen_nott_a_cng_fogyasztas.212115.html

Forrás: portfolio.hu/