Kapós a napelem az amerikai lakosságnál

Share Button

Közzétette a SolarCity a negyedéves gyorsjelentését, melyben a vállalat az elemz?i várakozáshoz képest vegyes számokról számolt be. Bár a társaság továbbra is agresszíven terjeszkedik, ennek ára van, így a m?ködési költségek is jelent?sen megugrottak a szezonálisan gyengébb els? negyedévben.

A SolarCity tegnap piaczárást követ?en publikálta els? negyedéves számait. A társaság a Reuters elemz?i konszenzusát bevétel soron 17 százalékkal teljesítette felül, az egy részvényre jutó eredmény ugyanakkor 3,8%-kal elmaradt a várttól.

Kapós a napelem az amerikai lakosságnál

A gyorsjelentés szerkezete bár az elmúlt negyedévekhez képest több ponton is változott (például a telepítések közzététele), az év els? három hónapját tekintve jelent?s növekedésr?l számolt be az Egyesült Államok piacvezet? lakossági szolárcége az egy évvel korábbi id?szakhoz képest.

A SolarCity a negyedév során 153 MW új kapacitást telepített (menedzsment prognózis: 145MW), mely bázishoz képest 87%-os növekedést jelent. Továbbra is igen er?s a lakossági kereslet, itt 107%-kal, 139MW-tal emelkedett a telepített kapacitás, míg a kereskedelmi szegmensben 7%-kal 14 MW-ra esett az újonnan telepített rendszerek összteljesítménye. A kereskedelmi szegmensben egyébként er?sítené pozícióját a SolarCity, április második felében számolt be arról, hogy elindult az az összesen 1 milliárd dollár felhasználását biztosító alap, melynek segítségével a cég összesen 300 MW új összkapacitású rendszert telepítene kereskedelmi ügyfelek számára.

Kapós a napelem az amerikai lakosságnál

A vállalat lízingtevékenységének bevétele 88,4%-kal 54,8 millió dollárra emelkedett köszönhet?en a telepítések látványos b?vülésének, az egyéb tevékenység bevétele (ide tartozik pl. a MyPower, mely azonban még meglehet?sen új terméknek számít, ráadásul az innen érkez? bevétel id?ben elnyújtva jelentkezik) 63,1%-kal 12,7 millió dollárra zuhant.

Kapós a napelem az amerikai lakosságnál

Az agresszív növekedés miatt a költségsorok is jelent?sen megugrottak: a m?ködési költségek közt az értékesítési és marketing kiadások 85%-kal, a általános és adminisztratív költségek 47,4%-kal, a K+F költségek pedig 530%-kal emelkedtek.

A jelent?sen emelked? költségsorok miatt az egy részvényre jutó nettó eredmény soron (Non-GAAP) a veszteség 85,4%-kal 1,52 dollárra n?tt.

Jó úton a célok felé

A társaság 2017-re (2017-t?l 30%-ról 10%-ra csökken a beruházásokra adott állami támogatás) a telepítési és értékesítési költségeit 2,5 dollár/W-ra tervezi mérsékelni. Ez a múltbeli dinamikát és az idei els? negyedéves 2,95 dollár/W-os mutatót tekintve nem t?nik elérhetetlen célnak.

Kapós a napelem az amerikai lakosságnál

B?vebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/kapos_a_napelem_az_amerikai_lakossagnal.213662.html

Forrás: portfolio.hu