Kezdődik a villanyautó-háború?

Share Button

Úgy néz ki, villanyautós ígéret földjén, Kaliforniában újfajta problémák kezdenek kialakulni abból adódóan, hogy a tölt?hálózat nem b?vül elég gyorsan. Jelenleg már tíz elektromos autó jut egy villanyautó-tölt?re, és ez bizony fura helyzeteket szül.

10132061_bbfed9fd9b1dcb89710709492567bd7c_wm

A The New York Times írása szerint egyre gyakoribb jelenség, hogy egyes villanyautó-használók egyszer?en kihúzzák egymás autóját a tölt?b?l, ha nem találnak maguknak üres csatlakozót. Így viszont nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhez az, akinek az autóját kihúzták, hisz még az is lehetséges, hogy a munkanap végén egyszer?en nem jut haza. Ebb?l persze egyre gyakrabban alakul ki szóváltás, feszültség, kellemetlenség.

Pedig egyel?re nincs is olyan sok villanyautó Kaliforniában. Összesen mintegy 15 ezer példány fut az utakon, ami össze sem mérhet? a benzines autók számával, bár még így is itt használják a legtöbb ilyen járm?vet, hisz az egész Egyesült Államokban 33 ezer elektromos személyautót használnak összesen. Persze a villanyautó-használóknak nem csak egymással kell megküzdeniük a nyilvános konnektorokért, de azokkal a hagyományos autókat használókkal is, akik zsúfoltabb helyeken simán a tölt?oszlop mellé parkolnak.

Úgy t?nik, a villanyautózás a hétköznapokban még annyira új, hogy ki kell alakulnia körülötte egyfajta íratlan szabályrendszernek. Egyes problémák persze m?szakilag is orvosolhatók, például a konnektorok reteszelésével meg lehetne oldani a kihúzott kábelek problémáját. Szigorú hatósági fellépéssel pedig a tölt?állomásra ráparkolók kedvét is el lehetne venni az ilyesmit?l.

A kérdés viszont az, hogy ha a villanyautók valóban elkezdenek gyorsan terjedni, és tízszeresére vagy akár százszorosára n? a számuk, ahhoz mekkora tölt?hálózatot kell építeni, hogy ne legyen folyamatos konfliktus-forrás a környezetbarát autók használatából.

Forrás: totalcar.hu