Megbízható hazánk villamosenergia-szolgáltatása

Share Button

A Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal értékelte a villamosenergia-ellátás színvonalát

A Magyarország területén m?köd? hálózati engedélyesek egy kivétellel 2012-ben teljesítették az ellátás-megbízhatóság évr?l évre szigorodó követelményeit. A Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal tizedik alkalommal értékelte a hazai villamosenergia-ellátás színvonalát, és ellen?rizte a minimális min?ségi követelmények, illetve a Garantált Szolgáltatások teljesítését, mely utóbbiak nem teljesítése kötbért von maga után.

A Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal a fogyasztók érdekeinek védelmében határozta meg a villamosenergia-ellátás évente szigorodó minimális min?ségi követelményeit és elvárt színvonalát. A min?ségi követelmények teljesítésénél a Hivatal a megel?z? három év adatainak átlagát veszi figyelembe a felhasználók számára legfontosabb mutatóknál, mint például a villamosenergia-ellátás megszakadásának átlagos gyakorisága és hossza. 2012-ben a felhasználók átlagosan 1,16 alkalommal tapasztaltak feszültség-kimaradást, szemben a 2011. évi 1,21 alkalommal. 2012-ben egy fogyasztó átlagosan 76 percet töltött villamosenergia-ellátás nélkül, amely megegyezik a 2011-es értékkel. Az elosztói engedélyesek az elmúlt években sokat tettek az ellátás biztonságának javításáért, így a Hivatal által el?írt minimális min?ségi követelményeknek egy elosztó kivételével megfeleltek. A követelmény túllépése ebben az esetben is csak minimális volt, így nem járt szankcióval. Az elvárt színvonal mutatók tekintetében – melyek nem teljesítése nem jár közvetlen szankcióval – az elosztók sok esetben elmaradnak a követelményszintt?l. Ezek teljesítésének ösztönzésére a Hivatal a jöv?ben nagyobb hangsúlyt fektet.

A Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal az elosztók tevékenységének átlagos elvárt szintjén és min?ségi követelményein túl az egyedi felhasználókat érint? szolgáltatások színvonalára is figyelmet fordít, az úgynevezett Garantált Szolgáltatások nem teljesítése esetén a szolgáltatót kötbér megfizetésére kötelezi. 2011 januárjában a Hivatal minden követelmény tekintetében bevezette az automatikus kötbérfizetést, vagyis ett?l kezdve a felhasználóknak nem kell jelezniük a mulasztást, automatikusan jár a kötbér. Tavaly közel 172 millió Ft kötbért fizettek az elosztók. A kompenzációt az érintett felhasználók a nem teljesítés tényének megállapításától számított 30 napon belül megkapják.

A részletes adatokat tartalmazó értékelések a MEKH honlapján olvashatóak.

Garantált szolgáltatások – villamos energia 2012

A villamosenergia-ellátás megbízhatósága 2012

(Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal)

Vélemény, hozzászólás?