NFM- közlemény – Augusztusban indul a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium új, fűtési rendszerek korszerűsítését támogató pályázata

Share Button

 

 

 

A szolár piac nehéz helyzete az európai és a német gyártók vétke?

Milyen szerepet játszik maga az ár a vásárlásban? A kínai modulok mellett döntenek inkább a vásárlók és csak a nagy árkülönbség miatt? Els? meglátásra igen,
mert mindkét oldalon azonos a modulok min?sége. És éppen ezért, mert alapvet? megkülönböztet? jegyeket nem lehet találni, ezért az értékesítési probléma nagyon sok napelemes gyártónál inkáb csak házilag készült.

 

A bizalom áll az els? helyen, csak ezután jön az ár/teljesítmény arány kérdése

Mit tudnak tehát vagy kell a német napelemes modulok gyártóinak tenni, hogy az ár mellékes szerepet töltsön be? A saját márkájukat kellene emócióval feltölteni, például bizalommal és szimpátiával. Feladatuk lenne, hogy kiépítsék a márkájuk és az ügyfelek közötti kapcsolatot. Csak így fogja magát tudni megkülönböztetni az európai és a német szolárgyártó a távolkeletiekkel való versenyben és forgalmát megnövelni. Mert ha a potenciális vev? nem talál lényeges megkülönböztethet? jegyeket, úgy a kedvezményesebb ajánlat mellett fog dönteni továbbra is. A gyártóknak és a keresked?knek itt egyaránt figyelembe kell venniük a szerel?ket (szolart?röket) és a végfogyasztókat is.

 

Érdekesség más területen is, hogy az autóiparban is sok az emóció, mert anélkül nem adnák el saját márkájukat. Apple is érzelmi úton adja el az Iphone-kat és megteremti a „meg kell szereznem” érzést az ügyes reklámjaival.

 

Egyetlen ember sem cselekszik és vásárol csak is racionálisan! Itt nagy szerepet játszik az érzelem mint a bizalom és a szimpátia. Tehát a fotovoltaik márkákban is sokat számít a vásárlási döntés befolyásolása, amit pszichológialiag befolyásolni lehet. Nagyon sok gyártó és forgalmazó egyszer?en elmulasztotta az utóbbi évek alatt a márkájához és a fogyasztókhoz való köt?dés stratégiájának a ki- és felépítését.

 

2012.07.28. | © Michael Debreczeni

 

 

 

A szolár piac nehéz helyzete az európai és a német gyártók vétke?

Milyen szerepet játszik maga az ár a vásárlásban? A kínai modulok mellett döntenek inkább a vásárlók és csak a nagy árkülönbség miatt? Els? meglátásra igen, mert mindkét oldalon azonos a modulok min?sége. És éppen ezért, mert alapvet? megkülönböztet? jegyeket nem lehet találni, ezért az értékesítési probléma nagyon sok napelemes gyártónál inkáb csak házilag készült.

 

 

A bizalom áll az els? helyen, csak ezután jön az ár/teljesítmény arány kérdése

Mit tudnak tehát vagy kell a német napelemes modulok gyártóinak tenni, hogy az ár mellékes szerepet töltsön be? A saját márkájukat kellene emócióval feltölteni, például bizalommal és szimpátiával. Feladatuk lenne, hogy kiépítsék a márkájuk és az ügyfelek közötti kapcsolatot. Csak így fogja magát tudni megkülönböztetni az európai és a német szolárgyártó a távolkeletiekkel való versenyben és forgalmát megnövelni. Mert ha a potenciális vev? nem talál lényeges megkülönböztethet? jegyeket, úgy a kedvezményesebb ajánlat mellett fog dönteni továbbra is. A gyártóknak és a keresked?knek itt egyaránt figyelembe kell venniük a szerel?ket (szolart?röket) és a végfogyasztókat is.

 

Érdekesség más területen is, hogy az autóiparban is sok az emóció, mert anélkül nem adnák el saját márkájukat. Apple is érzelmi úton adja el az Iphone-kat és megteremti a „meg kell szereznem” érzést az ügyes reklámjaival.

 

Egyetlen ember sem cselekszik és vásárol csak is racionálisan! Itt nagy szerepet játszik az érzelem mint a bizalom és a szimpátia. Tehát a fotovoltaik márkákban is sokat számít a vásárlási döntés befolyásolása, amit pszichológialiag befolyásolni lehet. Nagyon sok gyártó és forgalmazó egyszer?en elmulasztotta az utóbbi évek alatt a márkájához és a fogyasztókhoz való köt?dés stratégiájának a ki- és felépítését.

 

 

2012.07.28. | © Michael Debreczeni

KÖZLEMÉNY
Augusztusban indul a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium új, f?tési rendszerek korszer?sítését támogató pályázata

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium f?tési rendszerek korszer?sítésére hirdet pályázatot költségvetési keretb?l. Az Új Széchenyi Terv pályázati konstrukciójának célja, hogy a támogatással hozzájáruljon a lakóépületek energiahatékonyságának javításához, valamint el?segítse a széndioxidkibocsátás további csökkentését. A vissza nem térítend?, utófinanszírozású támogatás kondenzációs kazántechnológiát és megújuló energiát hasznosító f?tési rendszerek beszerzésére és telepítésére fordítható. A támogatásra kizárólag természetes személyek, láncházak, sorházak, ikerházak, családi házak és legfeljebb négylakásos társasházak tulajdonosai nyújthatnak be pályázatot – amennyiben az érintett lakóépület 2006. december 31. el?tt joger?s használatba vételi engedéllyel rendelkezett.

A pályázaton elnyerhet? támogatás a beruházás értékének 40 százaléka, de legfeljebb:
– kondenzációs gázkazán beépítéssel lakásonként 850 ezer forint;
– megújuló energiát hasznosító h?termel? berendezés (napkollektor, h?szivattyú, brikett, pellet stb.) telepítésével lakásonként 1,5 millió forint.

A berendezések beszerzésének és beüzemelésének költségén felül támogathatók a korszer?sítéshez kapcsolódó tervezési, tanúsítási és engedélyeztetési munkálatok költségei is.
Pályázatot 2012. augusztus 27-t?l a keret kimerüléséig lehet benyújtani.
Az Új Széchenyi Terv „F?téskorszer?sítési Program” pályázati felhívása, a pályázati útmutató és a további kapcsolódó információk 2012. július 25-t?l érhet?ek el a www.kormany.hu oldalon, valamint az ÉMI Építésügyi Min?ségellen?rz? Innovációs Nonprofit Kft. honlapján ( www.emi.hu/futeskorszerusites ).
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs F?osztály
Budapest, 2012. július 25.

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Vélemény, hozzászólás?