A szolár piac nehéz helyzete az európai és a német gyártók vétke?
Milyen szerepet játszik maga az ár a vásárlásban? A kínai modulok mellett döntenek inkább a vásárlók és csak a nagy árkülönbség miatt? Els? meglátásra igen,
mert mindkét oldalon azonos a modulok min?sége. És éppen ezért, mert alapvet? megkülönböztet? jegyeket nem lehet találni, ezért az értékesítési probléma nagyon sok napelemes gyártónál inkáb csak házilag készült.
A bizalom áll az els? helyen, csak ezután jön az ár/teljesítmény arány kérdése
Mit tudnak tehát vagy kell a német napelemes modulok gyártóinak tenni, hogy az ár mellékes szerepet töltsön be? A saját márkájukat kellene emócióval feltölteni, például bizalommal és szimpátiával. Feladatuk lenne, hogy kiépítsék a márkájuk és az ügyfelek közötti kapcsolatot. Csak így fogja magát tudni megkülönböztetni az európai és a német szolárgyártó a távolkeletiekkel való versenyben és forgalmát megnövelni. Mert ha a potenciális vev? nem talál lényeges megkülönböztethet? jegyeket, úgy a kedvezményesebb ajánlat mellett fog dönteni továbbra is. A gyártóknak és a keresked?knek itt egyaránt figyelembe kell venniük a szerel?ket (szolart?röket) és a végfogyasztókat is.
Érdekesség más területen is, hogy az autóiparban is sok az emóció, mert anélkül nem adnák el saját márkájukat. Apple is érzelmi úton adja el az Iphone-kat és megteremti a „meg kell szereznem” érzést az ügyes reklámjaival.
Egyetlen ember sem cselekszik és vásárol csak is racionálisan! Itt nagy szerepet játszik az érzelem mint a bizalom és a szimpátia. Tehát a fotovoltaik márkákban is sokat számít a vásárlási döntés befolyásolása, amit pszichológialiag befolyásolni lehet. Nagyon sok gyártó és forgalmazó egyszer?en elmulasztotta az utóbbi évek alatt a márkájához és a fogyasztókhoz való köt?dés stratégiájának a ki- és felépítését.
2012.07.28. | © Michael Debreczeni
A szolár piac nehéz helyzete az európai és a német gyártók vétke?
Milyen szerepet játszik maga az ár a vásárlásban? A kínai modulok mellett döntenek inkább a vásárlók és csak a nagy árkülönbség miatt? Els? meglátásra igen, mert mindkét oldalon azonos a modulok min?sége. És éppen ezért, mert alapvet? megkülönböztet? jegyeket nem lehet találni, ezért az értékesítési probléma nagyon sok napelemes gyártónál inkáb csak házilag készült.
A bizalom áll az els? helyen, csak ezután jön az ár/teljesítmény arány kérdése
Mit tudnak tehát vagy kell a német napelemes modulok gyártóinak tenni, hogy az ár mellékes szerepet töltsön be? A saját márkájukat kellene emócióval feltölteni, például bizalommal és szimpátiával. Feladatuk lenne, hogy kiépítsék a márkájuk és az ügyfelek közötti kapcsolatot. Csak így fogja magát tudni megkülönböztetni az európai és a német szolárgyártó a távolkeletiekkel való versenyben és forgalmát megnövelni. Mert ha a potenciális vev? nem talál lényeges megkülönböztethet? jegyeket, úgy a kedvezményesebb ajánlat mellett fog dönteni továbbra is. A gyártóknak és a keresked?knek itt egyaránt figyelembe kell venniük a szerel?ket (szolart?röket) és a végfogyasztókat is.
Érdekesség más területen is, hogy az autóiparban is sok az emóció, mert anélkül nem adnák el saját márkájukat. Apple is érzelmi úton adja el az Iphone-kat és megteremti a „meg kell szereznem” érzést az ügyes reklámjaival.
Egyetlen ember sem cselekszik és vásárol csak is racionálisan! Itt nagy szerepet játszik az érzelem mint a bizalom és a szimpátia. Tehát a fotovoltaik márkákban is sokat számít a vásárlási döntés befolyásolása, amit pszichológialiag befolyásolni lehet. Nagyon sok gyártó és forgalmazó egyszer?en elmulasztotta az utóbbi évek alatt a márkájához és a fogyasztókhoz való köt?dés stratégiájának a ki- és felépítését.
2012.07.28. | © Michael Debreczeni